خانه های قدیمی و مشکلات انها

خانه های قدیمی و مشکلات آنها

امروزه با توجه به افزیش جمعیت و افزیش قیمت مسکن ، افراد بجای جرید و یا اجاره خانه ی ویلایی حیاط ذار ، ترجیح میدهند تا در مجتمع های مسکونی زندگی کنند.

با وجود ساختمان های مسکونی چند طبقه و مدرن ، هنوز هم خانه های ویلایی قدیمی زیادی در سطح شهر وجود دارند که زندگی کردن در آنها با وجود حسن های بسیار زیاد ، دارای مشکلاتی نیز هست.

اگر در این مقاله همراه ما باشید شما را با برخی از مشکلات مربوط به خانه های ویلایی قدیمی آشنا خواهیم کرد.

یکی از مشکلاتی که در ساختمان های قدیمی زیاد بوجود می آید ، نم زدگی دیوارها و یا سقف است.نم زدگی دیوارها و یا سقف دلایل مختلفی دارد.یکی از دلایل نم زدگی دیوارها ، پوسیدگی و نشتی لوله های آبی است که از پشت دیوارها رد شده است.

برای پی بردن به نشتی لوله های آب پشت دیوارها ، راه حل های زیادی وجود دارد.یکی از راه حل ها بستن تمام شیرهای آب و بررسی کنتور آب است.اگر تمام شیرها و مسیرهای خروج آب در خانه شما بسته باشند ، ولی بعد از گذشت مدت کوتاهی ، رقم کنتور آب تغییر کرد ، نشانه نشتی در لوله های آب است.البته امروزه دستگاه هایی تولید شده اند که با استفاده از آنها نشتی آب لوله ها براحتی تشخیص داده میشود.

نم زدگی دیوار و سقف خانه های قدیمی

نم زدگی در سقف خانه های قدیمی نیز میتواند به دلیل نفوذ آب باران و برف به داخل سقف باشد.برای رفع این مشکل ، باید راه های نفوذ آب را با استفاده از روش های مختلف مثل ایزروگام کردن سقف ، برطرف کرد.

امنیت پایین خانه های قدیمی

خانه های قدیمی به دلیل فونداسیون ضعیف ، فرسودگی ، استفاده از مصالح سنگین و قدیمی و غیره ، از ایمنی پایینی برخوردار هستند و در مقابل عوامل طبیعی بخصوص زلزله مقاومت چندانی ندارند.این خانه ها به دلیل وجود مصالح قدیمی سنگین در ساخت آنها ، در صورت وقوع زلزله و خراب شدن ، حتی ممکن است خسارات جانی و مالی گسترده ای را به همراه داشته باشند.

ظاهر قدیمی و فرسوده خانه های قدیمی

ظاهر فرسوده خانه های قدیمی حس دل مردگی و افسردگی را به انسان منتقل میکند و بالعکس زیباتر شدن محیط داخلی خانه ، باعث ایجاد شوق و آرامش و شادی در انسان میشود.اگر صاحب یک خانه قدیمی هستید میتوانید اقدام به بازسازی آن نمایید.

شما میتوانید دیوارهای خانه خود را با انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب و متناسب با سایر قسمت های خانه زیباتر کنید.شما میتوانید با اجرای سقف کشسان اصفهان ، سقف خانه قدیمی خود را به یک سقف زیبا و مدرن تبدیل کنید و یا اینکه با تعویض کابینت های فرسوده و قدیمی با کابینت های جدید و مدرن امروزی با طرح های متنوع ، آشپزخانه خانه خود را جذاب تر کنید.

سیستم گرمایشی و سرمایشی ضعیف

مشکلات خانه های فرسوده و قدیمی

معمولا در خانه های قدیمی از سیستم های گرمایشی و سرمایشی قدیمی و فرسوده استفاده میشود.به عنوان مثال بجای استفاده از پکیج از آبگرمکن های دیواری قدیمی و بجای استفاده از شوفاژ از بخاری های گازی استفاده میشود.

شما میتوانید با تعویض سیستم های گرمایشی و سرمایشی ، هم از هزینه های مربوط به تعمیر آنها راحت شوید و هم در مصرف انرژی و هزینه های مربوط به مصرف انرژی خلاص شوید.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات پارتاک دکور را دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *