طرح های سقف کشسان

متریال سقف کشسان چیست؟

مقدمه

این روزها در دنیایی زندگی می‌کنیم، که بسیار پیشرفته و مدرن است. دنیایی که در آن هستیم زیبایی‌های بسیار زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد، تا بتوانیم زندگی ایده‌آلی را داشته باشیم. استفاده از انواع سقف‌های کاذب یکی از زیبایی‌های دنیای امروزی است. سقف کشسان نمونه‌ای از این سقف کاذب به حساب می‌آید، که توسط دفاتر اجرای سقف کشسان اصفهان خدمت مشتریان عزیز ارائه می‌گردد. در ادامه‌ی این مقاله تصمیم داریم، طرح های سقف کشسان و نوع متریال و مواد به کار برده شده در آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی سقف کشسان

به یکی دیگر از انواع سقف‌های کاغذ، سقف کشسان گفته می‌شود. این سقف‌ها جلوه‌ی بسیار زیبایی به محیط کار و منزل شما می‌بخشند. سقف‌های کشسان به سقف باریسول هم معروف می‌باشند. علت نامگذاری باریسول بر روی این سقف، نام شرکت تولید کننده آن بوده است. البته این نوع سقف از محبوب‌ترین سقف‌ها در بین افراد می‌باشد.

طرح های سقف کشسان

 دلیل اینکه به این سقف کشسان می‌گویند، وجود متریال و مواد کشسانی است که در این مدل سقف به کار برده می‌شود. این متریال و مواد به حدی حالت کشسانی دارند، که مرکز اجرای باریسول اصفهان سقف‌هایی با عرض ۴ متر را به راحتی به اجرا در می‌آورد. برای ایجاد نما و زیبایی بیشتر اصولاً از این سقف در کنار کناف شیراز به کار برده می‌شود.

طرح های سقف کشسان

سقف‌های کشسانی که در نمایندگی‌های اجرای سقف کشسان اصفهان قابلیت اجرا دارند، از پارچه‌ای به جنس ۹۰ درصد پی وی سی، پنج درصد پلاستی سایزر و ۵ درصد افزودنی‌های مجاز تشکیل شده‌اند. حالت کشسانی بالا در پارچه‌ی این نوع سقف، به وجود پلاستی سایزرها بر می‌گردد. قطعاً اگر پلاستی‌ها از نوع خوب و مرغوب باشند، حالت کشسانی ایجاد شده در پارچه سقف بیشتر خواهد بود.

طرح های سقف کشسان

ضخامت سقف کشسان حدود ۰.۱۸ تا ۰.۲۵ میلی‌متر می‌باشد و جز یکی از متریال‌ سبک در امر ساختمانی به حساب می‌آید. در متریال و مواد اولیه این نوع سقف، زینک اکساید هم به کار برده شده که از هجوم باکتری و قارچ جلوگیری می‌کند. زینک اکساید به نحوی آنتی باکتریال است. وجود کلر در پایه‌ی اصلی مواد آن، این نوع سقف را به سقفی نسوز و غیر قابل آتش سوزی تبدیل می‌کند.

مزایای اساسی متریال سقف کشسان

سقف‌ کشسان همانطور که گفتیم یکی از سقف‌های کاذب بسیار محبوب در میان مردم است. به خاطر مزایا و ویژگی‌های برتری که متریال این نوع سقف دارد، آن را از بقیه سقف‌ها متمایز می‌کند. مهمترین مزایای سقف کشسانی از نظر متخصصان اجرای سقف باریسول در اصفهان، به شرح ذیل می‌باشند:

  • متنوع بودن در طرح

با اجرای سقف‌های باریسول یا کشسانی در اصفهان، قطعا می‌توانید به طور همزمان از چند مدل طرح های سقف کشسان بهره‌مند شوید. البته با توجه به نوع و جنس پارچه، قطعاً طرح‌ها هم متفاوت خواهند بود.

تنوع طرح سقف کشسانی

  • سبک بودن از نظر وزنی

از اساسی‌ترین ویژگی و مزیت این سقف‌ها سبک بودن آنهاست. زیرا پی وی سی که در آن به کار رفته وزن بسیار کمی دارد و همین سبک بودن موجب می‌گردد، که روند نصب آسانی را تجربه کنید. اما سقف‌های کناف قدیمی به دلیل وزن بسیار بالا، روند نصب و اجرای سختی را داشتند. همچنین احتمال ریزش و تحمیل ضرر بالا می‌رفت.

  • ضد رطوبت بودن سقف کشسانی

مدیریت اجرایی سقف‌های کشسانی در استان اصفهان به شما این اطمینان را می‌دهد، که این مدل سقف در برابر رطوبت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل سقف‌های کشسانی در انواع حمام‌ها، استخرهای عمومی و خصوصی سونا و غیره بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته‌اند. همین ویژگی برتر آن را به محصول مفید و بی بدیلی تبدیل کرده است.

  • داشتن قابلیت انعطاف

پارچه‌ای که در این نوع سقف به کار برده شده حالت کشسانی بالایی دارد. پس به راحتی در هر اندازه‌ای که تمایل به ساخت سقف دارید، قابل اجراست.  به همین دلیل موجب شده از این نوع سقف در هر اندازه‌ای چه سقف‌های کوچک و چه سقف بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

  • انجام نورپردازی جالب

از دیگر ویژگی‌هایی که این سقف را نسبت به سقف‌های دیگر متمایز می‌کند، امکان داشتن نورپردازی به صورت لایت، ساید لایت و آپ است. با نورپردازی، جنس و طرح‌های مختلف به خوبی نمایان شده در نتیجه سقف بهتر خودنمایی می‌کند.

نورپردازی سقف کشسان

  • مقرون به صرفه بودن

شاید با مقایسه قیمت‌ها تصور کنید که هزینه‌ی نصب و خرید متریال اولیه سقف کشسان، بسیار گران‌تر از دیگر سقف‌ها است. اما با برآورد هزینه‌‌ها، خرید پارچه‌های پی وی سی و هزینه‌ی نصب قطعا بسیار مناسب‌تر از اجرای سقف‌های دیگر می‌باشد. با اجرای بهترین سقف کشسانی اصفهان در منزل‌تان می‌توانید دکوراسیون داخلی تاثیرگذار را اجرا کنید.

  • ایمنی بسیار بالا در برابر ریزش

در کنار همه ی مزایا و ویژگی‌هایی که اشاره کردیم از دیگر خصوصیات بارز این نوع سقف، ایمنی بالا در برابر ریزش است. به عنوان مثال هرگاه زلزله، طوفان و یا تخریب قسمتی از ساختمان اتفاق بی‌افتد، موجب ریزش این نوع سقف نمی‌شود. به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالا در سقف کشسان، موجب می‌گردد تا 200 کیلو وزن را در هر متر مربع را تحمل کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *