معرفی ده سقف کاذب برتر ۱۴۰۲

طراحی منزل و دکوراسیون خانه شما یکی از عواملی است که جلوه زیادی به منزلتان می دهد. امروز آپشن های زیادی برای طراحی داخلی به وجود آمده که شامل: کاغذ دیواری ها، سقف های کاذب ، کناف ها و… هستند که ترکیب آن ها می تواند فضایی خاص و مدرن را به وجود بیاورد.

 یکی از این عوامل سقف ‌های کاذب هستند. این سقف ها از موادی مثل گچ ، شیشه ، پلاستیک ، فایبرگلاس و میلگرد تولید می شوند و نوعی پوشش ظاهری هستند که دکوراسیون منزل شما را تغییر می دهند. سقف های کاذب انواع مختلفی دارند که در ادامه این مقاله به آن ها می پردازیم.

برای طراحی سقف کاذب منزلتان اگر به دنبال گروهی هستید که انواع سقف ها را اجرا کند و بهترین مشاوره را به شما بدهد من گروه پارتاک را به شما معرفی می کنم که با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه انواع سقف های کاذب ، سقف کشسان اصفهان و باریسول اصفهان می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد تا دکوراسیون منزل خود را به روز کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با ۱۰ نوع از برترین و پرطرفدار ترین سقف های کاذب که ترند امسال هم هستند آشنا کنیم پس ما را در ادامه همراهی کنید.

۱-سقف کاذب رابیتس

یکی از رایج ترین نمونه های سقف کاذب که به نوعی جزو قدیمی ترین مدل های آن هم در ایران است رابیتس است. این نوع سقف کاذب از لحاظ ظاهری شبیه به کناف است اما مدل نصب آن با کناف تفاوت دارد و در بازه زمانی متوسطی میتوان این سقف را اجرا کرد.

این سقف کاذب از موادی چون ورقه هایی که رابیتس نام دارند و گچ تولید می‌شود که قبل از اجرای این سقف محل مورد نظر را با مصالح در دسترسی چون نبشی و میلگرد زیرسازی می کنند ، سپس برگه های رابیتس را روی آن نصب می‌کنند‌.

 بهتر است برای زیرسازی سقف رابیتس از میلگرد آجر دار استفاده نشود چون این میلگرد در جوش خوردن مشکل دارد اما از آن جایی که سقف کاذب رابیتس جا افتاده است همچنان طرفداران خود را دارد.

۲-سقف کاذب کناف

 سقف کاذب دیگری که همه آن را می شناسند و نامی آشنا دارد سقف کناف است. این سقف پر کاربرد ترین و پرطرفدارترین سقف کاذب می باشد. کناف ها در دو مدل ثابت و متحرک تولید می شوند و خاستگاه کناف کشور آلمان است و اولین بار یک شرکت آلمانی این سقف کاذب را به این نام تولید کرده است.

سقف های کاذب کناف از پنل های گچی و سیمانی تولید می‌شوند و برای زیرسازی آن ها از پروفیل های فولادی استفاده می شود. یکی از دلایل نام گذاری کناف این است که این سقف با قاب اتصالی ندارد و قسمت های آن  به راحتی با دست تکان می خورد و قابل برداشتن است به همین دلیل برای مکان هایی چون پارکینگ ها بسیار مناسب است چون به راحتی می شود به تاسیسات موجود در سقف دسترسی پیدا کرد.

۳-سقف کاذب گریلیوم

یکی از جذاب ترین و لوکس ترین سقف های کاذب گریلیوم نام دارد که زیبایی و شکل بسیار خاصی دارد. این سقف دارای حفره های مربعی است که اکثرا از آلومینیوم ساخته می‌شوند و برای زیرسازی گریلیوم از مواد فولادی استفاده می‌شود.

 این نوع سقف به دلیل ظاهر لاکچری که دارد بیشتر برای محیط های اداری مناسب است و به راحتی می توان سقف گریلیوم را با لامپ های هالوژنی نورپردازی کرد و جلوه خاصی به آن ها بخشید. اما به طور کلی سقف گریلیوم جزو سقف های کاذب گران است که از ظاهر خاص و لوکس آن سرچشمه می گیرد.

۴-سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی همانطور که از نامش پیداست از چوب ساخته می شوند و به علت حس راحتی که در خود دارند بیشتر مناسب فضای منزل و اتاق خواب هستند و می‌توانند به محیط مورد نظر شما روح بدهند.

 گرمایی که فضای چوبی ایجاد می‌کند یک فضای مدرن را به شما می دهد که باعث خستگی شما نمی شود و به راحتی میتوانید بالای تخت خواب یا مبلمان خود را سقف کاذب چوبی کار کنید. البته سقف چوبی به علت این که از چوب ساخته می شود گران ترین سقف کاذب نام دارد به همین دلیل آن را فقط برای یک قسمت از خانه کار می کند.

۵-سقف کاذب آکوستیک

سقف کاذب آکوستیک یکی از کاربردی ترین سقف های کاذب است که ویژگی مهمی که دارند عایق صدا بودن آنهاست که برای محیط های پر سر و صدا بهترین انتخاب است. چون باعث کاهش سر و صدای محیط می شود.

 این سقف علاوه بر ویژگی های خاصی که دارد جزو سقف های کاذب قیمت مناسب و ارزان است. سقف آکوستیک از موادی چون گچ ، مقوا و پارچه تولید میشود و در دسته بندی سقف های مشبک قرار دارد. این سقف بیشتر در سالن های عمومی مثل سینماها ،  تالارها ، استودیو ها و سالن های کنفرانس استفاده و نصب می شود.

۶-سقف کاذب آلومینیومی

یکی از سقف های کاذب که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و آب و هوا دارد سقف کاذب آلومینیومی است که برای استحکام بیشتر این سقف پشم شیشه به کار می‌برند. این نوع سقف به دلیل که از آلومینیوم ساخته می شود دارای سطح یکپارچه است و به دو نوع نصب و اجرا می شود که شامل سقف کاذب نواری یا دامپا و سقف  مشبک آلومینیومی می شود. این سقف خاصیت ضد رطوبت و ضد حریق دارد و به راحتی قابل تعمیر است به همین منظور از قیمت بالایی برخوردار است.

۷-سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی گلچینی از ویژگی های خوب سقف های کاذب دیگر را جمع آوری کرده و به همین دلیل بسیار محبوب است. این سقف تنوع بسیار بالایی دارد و یکی از ویژگی ‌های خوب آن قابلیت نور پردازی است ، علاوه بر آن عایق حرارت است و در برابر صوت بسیار مقاوم است.

 مزیت دیگر سقف پی وی سی این است که می توان متریال آن را تعویض کرد و مهمترین مزیت آن ضدآب بودن است و همین دلیل این سقف کاذب بهترین انتخاب برای استفاده در حمام و استخر ها است چون در معرض رطوبت خراب نمی شود و رنگ ثابتی دارد و حتی قابلیت شستشو هم دارد.

۸-سقف کاذب آی گلس

این نوع سقف کاذب یکی از نمونه های ایرانی است که تنوع بسیاری در طرح هایش دارد. سقف آی گلس از موادی به نام آکریلیک ساخته می‌شود که بسیار شفاف هستند و نور از آن ها عبور می کند. این سقف به دلیل چشم نوازی و زیبایی منحصر به فردی که دارد در دکوراسیون منزل و آشپزخانه بسیار کاربرد دارد و زیبایی خاصی را به منزل شما می بخشد.

۹-سقف کاذب ترکیبی

سقف کاذب ترکیبی همانطور که از اسمش پیداست از ترکیب چند سقف کاذب درست میشود. اکثرا این سقف را برای ساختن یک شکل هندسی استفاده می کنند. برای اجرای این نوع سقف بیشتر از سقف های دیگر باید به زیرسازی توجه کرد و از موادی برای زیر سازی استفاده کرد که با طرح ترکیبی شما همخوانی داشته باشد تا اتصالات سقف را بتوان به راحتی نصب کرد.

۱۰-سقف کاذب گچ پاریس

سقف کاذب دیگری که بسیار معروف و پرطرفدار است گچ پاریس نام دارد. کمتر کسی وجود دارد که این سقف تا به حال به چشمش نخورده باشد و با آن آشنا نباشد. گچ پاریس سطحی صاف دارد و میتوان نسبت به هر سلیقه ای آن را قالب گیری کرد. از مزایای این سقف کاذب می توان به سبکی و دوام بالای آن و مقاومت آن در برابر حرارت اشاره کرد.

سخن آخر همانطور که در این مقاله خواندید سقف های کاذب انواع مختلفی دارند که با پرطرفدارترین برترین آن ها آشنا شدید و حال می توانید نسبت به محیطی که در نظر دارید سقفی که طبق سلیقه شماست و مناسب شماست را انتخاب کنید. از شما ممنونم که تا پایان این مقاله با من همراه بودید تا با پرطرفدار ترین و برترین سقف های کاذب شما را آشنا کنم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *